iLogic Romania

E o vreme superbă afară. Tocmai m-am întors în casă după o oră în care am luptat cu zăpada din curte și de pe trotuarul din fața casei. Și pentru că a fost o muncă ușoară am avut timp să meditez. Mă gândeam la români, la România...

La un moment dat am lăsat deoparte optimismul care mă caracterizează și am făcut o analiză mai rece a poporului nostru. Nu ascund faptul că de data aceasta concluziile mele au fost influențate de tensiunile politice din ultima vreme, dar cred că puteți să îmi dați dreptate indiferent de orientările voastre politice.

Am impresia că mulți dintre compatrioții noștri gândesc ilogic și acuză conducerea țării de lucruri pe care și ei le fac. O să vă dau câteva exemple, ca să prindeți ideea mea. Încep cu exemplul care mi-a dat ideea pentru articol. Ne plângem că Boc nu e în stare să curețe drumurile de zăpada, dar 90% din trotuarele caselor și aleile din fața blocului zac pline de gheață și zăpada pentru că niciunul dintre noi nu se îndură să curețe! Apoi... Acuzăm politicienii că fură dar noi lucrăm la negru, nu ne plătim impozitele, mergem cu autobuzul fără bilet, facem duș cu apă din calorifere pentru că deși strică centrala și îngheață tot blocul, e „gratis”! Strigăm în gura mare că banii contribuabilului sunt folosiți pe chestii inutile, dar în același timp vrem alegeri anticipate care implică niște costuri uriașe. Detestăm Guvernul că a luat credit de la FMI când noi stăm la coadă să luăm credite „pentru nevoi personale”; pentru un televizor mai mare, pentru antenă Digi sau pentru ultimul model de iPhone. 

S-ar merita... dacă un smartphone ne-ar mai face mai responsabili. Dar din păcate, cel puțin în România, seria iPod, iPhone, iPad continuă cu iLogic. Rațiune la nivel minim, urlete la nivel maxim. Milioane de idei, zero acțiune. Nu gândim, dar vorbim. Vrem binele dar stricăm tot ceea ce a rămas bun. Construiți voi ceva cu utilaje de demolat...

Libertatea de exprimare e drept constituțional. Dar implicarea și schimbarea în bine care începe de la mine, de la „eu”, este mult mai importantă. E urât să vorbești mult când nu faci nimic... e iLogic. Dacă ești diferit, harnic și implicat, constructiv și rațional, ai dreptul să vorbești! Dar asigură-te că faci ceva! 

România are o singură șansă de mai bine: oameni de acțiune, oameni inteligenți, oameni raționali, oameni care dincolo de culori și slogane preferate sunt dispuși să fie ei însăși schimbarea pe care doresc să o vadă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu